Filmy dorastanie, kobieta protagonistka

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje dorastanie, kobieta protagonistka. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Predator: Prey

6,2
6,2
Predator: Prey to najnowszy thriller akcji i najnowsza część serii "Predator", której akcja rozgrywa się w realiach ludu Komanczów na początku XVIII wieku. Jest to nieopowiedziana historia młodej kobiety, Naru, zaciekłej i wysoce wykwalifikowanej wojowniczki, wychowanej wśród największych łowców, którzy przemierzali Wielkie Równiny. Bohaterka, pewna, że jest tak samo zdolna jak inni młodzi myśliwi, wyrusza, by chronić swój lud, gdy niebezpieczeństwo zagraża jej obozowi. Uzbrojona w najbardziej prymitywną broń Naru podąża tropem swojej ofiary, która okazuje się wysoko rozwiniętym obcym drapieżnikiem wyposażonym w zaawansowany technicznie arsenał, co prowadzi do bezwzględnej i przerażającej konfrontacji pomiędzy dwoma przeciwnikami.

Mała syrenka

5,3
6,3
To popularna historia pięknej, odważnej i żądnej przygód syrenki Arielki - najmłodszej i najbardziej niepokornej córki Trytona - króla mórz i oceanów. Fascynacja światem ludzi ciągnie ją na powierzchnię, gdzie trafia na przystojnego księcia Eryka i z miejsca się w nim zakochuje. Mimo wszelkich zakazów, Ariel podąża za głosem serca i zawiera pakt z podstępną morską wiedźmą Urszulą. Syrenka będzie mogła żyć na lądzie, ale cena okaże się bardzo wysoka.
Słodka, niezdarna 16-latka Ruby Gillman desperacko próbuje dopasować się do Oceanside High, ale przeważnie czuje się po prostu niewidzialna. Udziela korepetycji z matematyki swojemu ukochanemu skaterowi, który tylko pozornie ją i nie może spędzać czasu z fajnymi dzieciakami na plaży, ponieważ jej nadopiekuńcza mama zakazał Ruby wchodzenia do wody. Ale kiedy złamie zasadę nr 1 swojej mamy, Ruby odkryje, że jest bezpośrednim potomkiem wojowniczych królowych Krakenów i jej przeznaczeniem jest odziedziczenie tronu po swojej władczej babci, wojowniczej królowej Siedmiu Mórz. Krakenowie poprzysięgli chronić oceany świata przed próżnymi, żądnymi władzy syrenami, które walczą z Krakenem. Ruby ostatecznie będzie musiała zaakceptować to, kim jest i zrobić coś wielkiego, aby chronić tych, których kocha najbardziej.


Belle

6,9
7,8
Suzu porzuciła ukochany śpiew, który przywoływał zbyt wiele bolesnych wspomnień z dzieciństwa. Jej smutki znajdują ujście w wirtualnej rzeczywistości U. Tam Suzu odkrywa, że może być, kim tylko zapragnie i pod pseudonimem Belle zdobywa się na to, żeby ponownie zaśpiewać. Społeczność U natychmiast uznaje ją za muzyczną gwiazdę. Kiedy jeden z jej koncertów zostaje zakłócony przez budzącą postrach Bestię, Belle chce za wszelką cenę odkryć prawdziwą tożsamość tej tajemniczej istoty. Zaczyna się ich wspólna, pełna przygód i wyzwań podróż w dwóch równoległych światach. Czy bohaterowie odważą się ujawnić swoje prawdziwe „ja”?
Historia nastoletniej Emilii, która szuka zaginionego brata.
Małżeństwo kupuje opuszczony dom na wsi. Wkrótce stają się świadkami obecności zjaw i dziwnych, paranormalnych wydarzeń.

Coma

0,0
Fantasmagoryczna podróż przez umysł młodej kobiety rozpoczynającej dorosłe życie w czasie pandemii. Zamknięta w swoim pokoju, zawieszona między skrajną nudą a ulgą, jaką daje jej ucieczka przed ocenami innych, zanurza się w świat fantazji. W przerwach między rozmyślaniami i rozmowami z koleżankami na zoomie dziewczyna śledzi losy influencerki o imieniu Patricia Coma albo reżyseruje własne telenowele z udziałem Barbie i Kena w domku dla lalek. Apatię bohaterki przerywają ataki niezdrowego zainteresowania postaciami seryjnych morderców. Czasem też zapada w sen – „strefę marzeń”, w której spotyka cienie swoich wymyślonych przyjaciół. Hybrydowy esej, który Bertrand Bonello (O wojnie, 8. NH; Nocturama, 17. NH; Zombi Child, 19. NH) zadedykował swojej 18-letniej córce, nie jest filmem o lockdownie, lecz mapą myśli i emocji reprezentantki pokolenia Z. Wykorzystując rozmaite formy wizualne, francuski reżyser eksploruje jej świat wewnętrzny, zbudowany na specyficznym rodzaju wrażliwości rozpiętej między delikatnością, wycofaniem a czarnym humorem. Tajemniczy, poetycki film, sięgający głęboko w podświadomość, Bonello rozpoczyna przestrogą Gilles'a Deleuze'a: Nigdy nie wchodź w sen innej osoby, to może być niebezpieczne, nawet jeśli jest nią miła młoda dziewczyna.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…